What is search engine optimization?

SEO stands for term: Search Engine Optimization.

You can see this definition in most web sites in answer to the SEO question. There are even many educational materials and classes available that you can attend. In this article, we want to give you a comprehensive overview of what SEO is and what SEO training includes.

Note the following short and simple sentences from SEO (dimaht.com), which are considered as a definition or description:


SEO is a way to better understand content to Google.

SEO is a translation of content into Google.

SEO is like clearing all the corridors within your site to Google.

SEO makes it easy for Google to check the site.

SEO is the content of the site for Google.

SEO helps Google to understand the written topic.

SEO is somewhat the same as marketing and sales in the online world.

SEO is the cheapest and most permanent way of online marketing.

SEO is the argument that causes you to overtake your competitors.

SEO is not a science.

SEO is the result of a series of experiences so far.

SEO is what needs to be done to enjoy online presence.

SEO should be important for everyone who works online as a website.

SEO is recommended.

SEO is a strategic competitive advantage.

SEO is not advertising. 




سئو (SEO) یا همان سئو سایت سرواژه عبارت بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است.

این تعریف را در اکثر جاهای وب فارسی در پاسخ به سوال سئو چیست، می توانید ببینید. حتی مطالب و کلاس های آموزشی فراوانی در دسترس است که می توانید در آن ها شرکت کنید. در این مطلب می خواهیم یک دید جامع از اینکه سئو چیست و آموزش سئو شامل چه چیزهایی است، به شما بدهیم.

به جملات کوتاه و ساده زیر از سئو (dimaht.com)، که به نوعی تعریف یا توصیف آن محسوب می شوند، توجه کنید:

 

سئو راهی برای فهماندن بهتر محتوا به گوگل است.

سئو ترجمان محتوا به زبان گوگل است.

سئو مانند این است که شما تمام راهرو های درون سایت تان را برای گوگل روشن کرده اید.

سئو ایجاد سهولت بررسی سایت توسط گوگل است.

سئو پرزنت محتوای سایت برای گوگل است.

سئو کمک به گوگل برای درک موضوع نوشته شده است.

سئو تا حدودی همان بازاریابی و فروش در دنیای آنلاین است.

سئو ارزان ترین و دائمی ترین راه بازاریابی آنلاین است.

سئو همان بحثی است که باعث می شود شما گوی سبقت را از رقبا بربایید.

سئو علم نیست.

سئو حاصل یک سری تجربیات تاکنون است.

سئو همان کاریست که باید انجام شود تا لذت حضور آنلاین چشیده شود.

سئو برای تمام کسانی که به صورت وب سایت فعالیت آنلاین دارند می بایست مهم باشد.

سئو از جنس توصیه است.

سئو یک مزیت رقابتی استراتژیک است.

سئو تبلیغات نیست.

 

اینها همگی توصیفاتی هستند که از سئو گفته و شنیده می شود. به طور کلی باید گفت که سئو مجموعه ای از دیدگاه ها، روش ها و تکنیک هاست که کمک می کند تا محتوای سایت رتبه بهتری در نتایج جستجوی یک عبارت توسط کاربران، کسب کند.

بد نیست بدانید علیرغم اینکه خیلی ها دو واژه گوگل و موتور جستجو را به جای هم بکار میبرند و این دو را مترادف هم می دانند، گوگل تنها بازیگر این صنعت نیست. البته گوگل بیش از 90 درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده است و در مقابل نام برخی از موتورهای جستجو اصلا به گوش بسیاری از کاربران نخورده است. پس چندان بیراه نیست که دو واژه گوگل و موتور جستجو به جای هم بکار برده شوند.

در گذشته، وجود ضعف و ناکارآمدی در الگوریتم های گوگل باعث شده بود تا زمانی نوشتن و تولید محتوا برای موتورهای جستجو تعبیری متداول بین تولید کنندگان محتوا و فعالان سئو باشد. در واقع در آن زمان تولید محتوا به نحوی که باعث افزایش رضایت کاربر و مخاطب شود، چندان مطرح نبود چراکه منجر به داشتن جایگاه بهتر در نتایج موتورهای جستجو نمی شد.

اما این روزها الگوریتم های موتورهای جستجوگر بهینه شده اند و گسترش هوش مصنوعی و توانایی تحلیل متن توسط الگوریتم ها باعث شده است تا استانداردهای موتورهای جستجو با افزایش رضایت کاربران همسو شود. یعنی اینکه اگر شما محتوایی اصیل وغنی تولید کنید که با رضایت کاربر همراه باشد، از دید موتور جستجو هم آن محتوا مورد پسند است و رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهد داشت.

بد نیست بعضی از اشتباهات و برداشتهای نادرست و رایج درباره سئو را بدانید. این برداشت های غلط را برایتان لیست کرده ایم:

·         سئو بازایابی و تبلیغات نیست.

·         سئو مانند یک کمپین تبلیغاتی یک پروژه کوتاه مدت و محدود نیست.

در مقابل توجه کنید که، سئو عبارتست از دیدگاه درست به حضور در فضای آنلاین و محیط وب که حول تولید محتوای اصیل شکل می گیرد.

در بین برخی از کسانی که سئو را به عنوان یک تخصص برای کسب پول انتخاب کرده اند، سئو پیاده کردن راههایی است که براساس نقاط ضعف الگوریتمهای گوگل یا سایر موتورهای جستجو کشف شده اند. در واقع تکیه و توجه بر این نقطه ها ضعف ها باعث خواهد شده تا محتوا رتبه بهتری در نتایج داشته باشد. این روش ها به سئو کلاه سیاه معروف است. دیر یا زود با رفع محدودیت ها و توسعه الگوریتمهای موتورهای جستجو، این شیوه ها ناکارآمد و یا حتی مضر خواهد شد.

در مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید مطرح است. سئو کلاه سفید همان تلاش برای تولید و معرفی محتوای باارزش و اصیل به موتور جستجوست. این سئو سه گام اصلی را شامل می شود:

1.      تداوم در تولید محتوای اصیل و مفید (کپی نکردن محتوا و دقت به پاسخگو بودن به نیاز کاربر)

2.      به روز رسانی محتوا با توجه به نیاز روز

3.      توجه به رضایت کاربران و افزایش مدت حضور بازدیدکنندگان در سایت

البته در یک تقسیم بندی دیگر هم سئو شامل سه بخش on-page seo، off-page seo و technical seo است.

در انتها توجه کنید که معتبرترین و کم هزینه ترین راه ورود به سایت موتورهای جستجو هستند. پس بهترین و شاید ضروری ترین راه حضور موفق در فضای آنلاین سئو و آموزش سئو باشد.


Comments

Popular posts from this blog

How to check air conditioner refrigerant gas?

How to install air cooler switch?

Nail Polish